was successfully added to your cart.

6 powodów, dlaczego coaching działa

Autor Czerwiec 8, 2017Blog

Odpowiadając na to pytanie, postanowiłam sięgnąć po argumenty, które przytacza Anne Scoular – uznany coach oraz współzałożycielka renomowanej firmy szkoleniowej Meyler Campbell, przygotowującej ludzi biznesu, zajmujących wysokie stanowiska kierownicze, do prowadzenia coachingu.

Oto 6 czynników, które sprawiają, że coaching jest skuteczny:

 

1. Pauza – w natłoku spraw pilnych i niecierpiących zwłoki, godzina spokojnej rozmowy, w trakcie której można zastanowić się nad ważnymi sprawami, nadaje dystansu i pozwala przyjrzeć się im w skupieniu.

2. Porządki w głowie – stres, ogromna odpowiedzialność, nagromadzenie spraw, że menadżer pogrąża się w chaosie. Sesja pozwala nadać sprawom właściwy porządek, ustalić priorytety, zastanowić się, co naprawdę jest ważne, co wymaga bezpośredniej ingerencji, a co można delegować.

3. Wentyl bezpieczeństwa – środowisko biznesowe bywa trudne. Poruszanie się w otoczeniu ograniczonego zaufania może powodować napięcie. Może okazać się, że sesja coachingowa to jedyne miejsce, gdzie klient otwarcie może wyrzucić z siebie czego się obawia, co go niepokoi lub wzburza.

4. Rola powiernika – wielką zaletą coachingu jest możliwość przetestowania w warunkach „teoretycznych” różnych pomysłów poprzyglądać się im z różnej perspektywy, w trakcie spokojnej rozmowy. Inteligentny partner, który nie będzie się bał sprzeciwić, a jednak w pełni stoi po stronie klienta, jest bezcenny.

5. Czas – ogromną zaletą coachingu jest to, że daje przestrzeń do przemyślenia. Proces coachingowy jest rozłożony w czasie, rozłożony jest również proces nauki nowych zachowań, nowego sposobu myślenia. Dzięki tej przestrzeni klienci zaczynają dostrzegać prostsze rozwiązania, które wcześniej nie miały okazji się uwidocznić. Mogą je testować i sprawdzać czy działają.

6. Prawda prosto w oczy – czasami coach jest jedyną osobą, która ma odwagę powiedzieć klientowi prawdę. I zgodnie z zasadami swojej profesji, zakomunikuje ją w najlepszy z możliwych sposobów – bez oceniania.

 

Anne Scoular w „Coachingu biznesowym” zwraca uwagę na jeszcze jedną rzecz:„W porównaniu z tym, co działo się zaledwie pokolenie wstecz, poziom obciążenia poznawczego (tj. ilość napływających danych, które musimy przetworzyć) wielokrotnie się zwiększył. Nie zwiększył się zaś mój mózg – więc dla mnie i dla wielu innych osób coaching jest czymś na kształt dodatkowej mocy obliczeniowej. Jeśli trafi się na naprawdę dobrego coacha, pracę z nim można porównać do wpięcia się w krajową sieć zasilania – uzyskania dostępu do zasobów energii i wyraźnego ukierunkowania myśli, a tym samym doładowania baterii i powrotu do szczytowej formy.”

Katarzyna Piecha
Coach biznesowy Katowice | Śląsk